2022. március 2., szerda

Szolidaritás


Ha merünk törődni másokkal, rádöbbenünk, hogy semmi sem idegen tőlünk, ami emberi, hanem minden gyűlölet és szeretet, kegyetlenség és részvét, félelem és öröm megtalálható a mi szívünkben is. Ha merünk törődni a többi emberrel, be kell ismernünk: amikor mások gyilkolnak – én is gyilkolhattam volna. Amikor mások kínoznak – ezt én is megtehettem volna. Amikor mások gyógyítanak – én is gyógyíthattam volna. És amikor mások életet adnak - magam is megtehettem volna ugyanazt. Ekkor átéljük, hogy képesek vagyunk jelen lenni a katona számára, aki gyilkol, a börtönőr számára, aki kínoz, a fiatalember számára, aki úgy játszik, mintha az élet soha nem érne véget, és az öregember számára, aki felhagyott a játékkal, mert fél a haláltól. E részvétel által megnyithatjuk szívünket egymás felé, és létrehozhatunk egy új közösséget.  (Henry J.M. Nouwen)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A múzeumkertben